וזאת משום שהיו לה עדים רבים

וזאת משום שהיו לה עדים רבים והניסים שם היו גלויים לכל, ולעומת זאת בריאת העולם אנו מאמינים בה בודאי, אך כיוון שלא היו עליה עדים היא פחות בסיס.

ודוקא משום כך, המצוה היסודית והחשובה – שמירת שבת, היא "זכר למעשה בראשית", כדי לחזק את האמונה גם בעובדה זו של מעשה בראשית, למרות שלא היו עליה עדים.

אדם שיש לו צרה, סגולה שיקח דבר שברכתו שהכל ויברך עליו בכוונה גדולה "שהכל נהיה בדברו", ויכוין שהכל רק מאיתו יתברך והכל לטובה, ובזה ממתק את הדינים מעליו.

"אילו העבירנו… ולא שיקע צרינו". צריך וחובה לצפות לנקמה ברשעים ולא להסתפק בהצָלתנו בלבד, ולכן לא אמר דוד שירה עד שראה במפלתן של הרשעים.